האם עובש בבית מסוכן?

כולנו מסכימים על כך – עובש בבית לא נראה טוב. אבל ההשלכות של עובש בבית הן הרבה מעבר למראה. מעבר לזה שעובש משרה אווירה לא נעימה ההשפעה שלו גם היא אינה רצויה. אז בואו נבין אחת ולתמיד – האם עובש הוא מסוכן? מהן הסיבות לכך? מה גורם לזה? ומה הפתרון שיעזור לנו להיפטר ממנו?

לתופעות כמו הצפה בבית או חול רטוב בחצר יש השלכות ארוכות טווח. מהן ומה הפתרונות? הכל על עובש בקיר בבית ודרכים לייבוש.

מהו עובש?

כולנו מכירים את הסימן המכוער הזה שנוצר באחד הקירות בבית שלנו או באחת התקרות. כולנו מסכימים על כך שאין זה רציונלי להשאיר את העובש הזה כמו שהוא ולא לטפל בו. לצערי פגשתי הרבה אנשים ובעלי דירות אשר מסתפקים בכיסוי העובש בצבע אך זה כמעט כמו לשים "פלסטר" על זיהום עמוק – צבע רק מכסה את הבעיה ואינו פותר אותה באופן יסודי. 

אז מהו עובש? עובש הוא שם כולל לפטריות שלא גדלות באופן חד תאי. הוא מאורגן כרשת סיבים על פני משטחים לחים. כל רשת כזאת נקראת מיצליום. שימו לב, ישנם אלפי זנים של עובש.

איך עובש מתפשט?

נבגים הם התעבויות שחורות הצמודות לסיבים שברשת העובש (מיצליום). הם מעין זרעים קטנים: בבשלותם נמסה הדופן שלהם והם נפוצים ונטמעים בכל הסביבה, ממש כמו זרעים של צמחים אחרים. 

היכן יווצר עובש?

עובש מתקיים כאמור בתנאים המאפשרים לו הפקת אנרגייה והתרבות. תנאים אלו כוללים לחות, טמפרטורה הגבוהה מ-4 מעלות צלזיוס, וקיומם של חומרים אורגניים המכילים תרכובות פחמן. בבית, תנאים אלו מתקיימים על משטחים לחים ויכולים להיווצר מרטיבות. הרבה פעמים נמצא את העובש דווקא בימי החורף הגשומים אשר יוצרים רטיבות ולפעמים יוצרים עובש ממשי על הקיר. 

מה גורם להיווצרות משטחים לחים בבית?

רגע, אז אם הקיר שלי רטוב חייב להיווצר אצלי עובש בקיר? הרי לא לכולם יש עובש בחורף, אז למה דווקא על הקירות שלי יש? מה יוצר אותם? לפניכם רשימה של אפשרויות אשר יוצרות מלכתחילה את העובש בביתכם:

  • צנרת ישנה.
  • בעיות במערכת השקיה.
  • נזילות.
  • הצפות.
  • אי אוורור של חדרי אמבטיה.

 

האם עובש בבית מסוכן?

לעובש בבית השלכות בריאותיות שונות, במקרים מסוימים הוא עלול להיות מסוכן. העובש מפריש רעלים כדי לפרק את המזון מסביבתו לאנרגיה. הרעלנים הללו פוגעים באורגניזמים ובכללם בני אדם.

2 ההשלכות העיקריות של עובש הן:

  1. בעיות זיהומיות – ע"ג נבגים של עובש מתפתחים מגוון חיידקים וזיהומים.
  2. בעיות במערכת הנשימה – אם אתם מרגישים שיש לכם בעיות נשימה יכול להיות מאוד שיש אצלכם בבית קיר עם עובש, תבדקו את זה!

מתי ההשלכות מסכנות חיים?

השלכות אלו מזיקות לכל אדם, אך מסוכנות במיוחד למי שנמצא בקבוצות סיכון. זה כולל:

  • אנשים הסובלים מאלרגיות, אסתמה ופעילות יתר אוטואימונית.
  • מי שמערכת החיסון שלהם מדוכאת, כדוגמת חולים מושתלי איברים, מטופלים בכימותרפיה ועוד.
  • חולים שמקבלים סטרואידים
  • מי שסובלים ממחלות במערכת הנשימה או שהנשימה שלהם רגישה.

רטיבות בקיר

איך נפטרים מעובש בבית? 

זכרו את הכלל: יובש נגד עובש. מייבשים את המשטחים! בעיות צנרת גרמו ללחות תת רצפתית? דואגים לייבוש תת רצפתי. מערכת השקיה יצרה חול רטוב? מזמינים שירות של ייבוש חול רטוב. פיצוץ בצנרת יצר הצפה? דואגים לייבוש רצפה לאחר כל הצפה. בקיצור, לא משאירים רטיבות בבית, כדי לשמור על אוויר לנשימה ודואגים כל הזמן לאוורר כמה שאפשר!

עובש בבית הוא כר פורה לחיידקים, זיהומים ומחלות. דואגים ליובש, נפטרים מעובש בקיר. אם אתם לא יודעים כיצד להיפטר מהעובש ואתם צריכים עזרה – צרו איתנו קשר, אנו בפלמבר טק נדאג לפתור לכם את הבעיה מהשורש כך שהיא לא תחזור.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

ביקורות 2024

שלום וברוכים הבאים לכל הגולשים היקרים שלנו! לאחרונה, גוגל הגבילה את האפשרות להוספת ביקורות חדשות. בתגובה למצב זה, אנו שמחים להודיע כי פתחנו עמוד ביקורות חדש, כדי לאפשר ללקוחותינו לשתף את חוויותיהם ומחשבותיהם אודות השירות שקיבלו מאיתנו. אנו מזמינים אתכם, הלקוחות הנכבדים שלנו, להשתתף ולהשאיר ביקורת על השירות שסיפקנו לכם. המשוב שלכם חשוב לנו מאוד

קרא עוד ›

ייבוש מצע סומסום

לקבל הצעת מחיר לייבוש מצע סומסום התקשרו עכשיו 073-393-9366 מידע על ייבוש מצע סומסום במאמר זה אנו מעניקים מבט מקיף על התהליך של ייבוש מצע סומסום, קיים שני סוגי מילוי נפוצים מתחת לריצפות: סומסום וחול. אם אתם מתמודדים עם מצב שבו מים נלכדים מתחת לרצפה? ייבוש תת-רצפתי הוא פתרון קסם. בשוק קיימות שתי שיטות עיקריות: האחת,

קרא עוד ›

הצהרת נגישות

אתר זה מאופשר באמצעות ממשק נגישות עם ערך על חשיבות הנגישות עבור כל אחד ואחת מהמשתמשים שלנו. האתר מספק מגוון של פונקציונליות כדי לשפר את נוחות השימוש ולהגביר את הנגישות. האתר מתאים לתקנים הבינלאומיים של WCAG 2.0, רמה AA. כדי להבטיח את הנגישות המלאה, אנו שומרים על התאמות שהוגרדו על ידי הגולש מתמשכות שמבוססות על

קרא עוד ›
דילוג לתוכן